Episode 68: International Marketing Week

Babel World Blog del Grado en Traducción y Comunicación Intercultural de la UEV Blog Babel World Publicado 03 Mayo 2013

A group photograph of all the participants

The International Marketing Week took place at the Universidad Europea de Valencia at the beginning of March, A total of 42 students from 9 countries, 6 Marketing students from UEM and 7 professors from different foreign universities acting as collaborators participated in this event. The students were divided into 10 teams in order to develop a strategic marketing plan for a fictitious winery. Each team presented its project on the last day and two of the teams were chosen as the winners.

The groups gave presentations

Besides the academic sessions which took place during the week, the students also had the opportunity to participate in different activities and cultural events: a visit to a winery in Requena, a guided walking tour of Valencia, a tapas dinner at Jamón Jamón, and several outings with the Spanish students.
The first of the winning teams

The second of the winning teams

The International Marketing Week forms part of UEM´s strategic internationalization plan and it also allows our university to gain visibility on a European level.

Our 4th year Business and Marketing student, Alejandro Noguera, gives his impressions of the week:

A través de mi experiencia como helper y participante en la International Marketing Week voy a tratar de exponer de forma breve y concisa lo que nos aportó a todos los asistentes a dicho evento.

En primer lugar, como hecho positivo sin lugar a dudas, la asistencia de profesores y alumnos de diversas Universidades del Mundo. Hecho que nos ofrecía de posibilidad de interactuar con diversas culturas, formas de pensar, etc.

Asimismo tuvimos oportunidad de desarrollar en grupos, un Plan de Marketing para la comercialización del Vino.

Por último, comentar que el objetivo no es únicamente la creación del Proyecto sino la convivencia de los estudiantes durante toda la semana. Tiempo durante el que disfrutamos de numerosas actividades lúdicas y gastronómicas.

Personalmente, destacar que ha sido una experiencia muy positiva.